FANDOM

Blokování uživatelů funguje na wiki Farmville v současné době podle těchto pravidel. Zabývá se různými druhy vandalství, a odpovědností za vandalství.

Oddíl 1: Co je vandalství?Editovat

Jednoduše řečeno, vandalismus, je jakýkoliv akt nebo pokus ublížit wiki. Když uživatel nebo neregistrovaný uživatel (IP adresa), mají v úmysle poškodit nějaký článek. Vandalismus není zde ani na jiných wiki přijatelný.

Druhy vandalismuEditovat

Existují tři hlavní druhy vandalismu:

SpamEditovat

Spam je vložení zbytečných či nesouvisejících údajů do článku. Věci jako "hjfkhd" a "jablka!" V článku o krávy, by byly považovány za spam.

OdstraňováníEditovat

Odstranění se týká vandalismu tím, že odstraní z hodnotného článku obsah. Lze to snadno identifikovat při pohledu na tento článek. Odebrání klíčových slov z vět jsou rovněž považovány vandalismus.

OstatníEditovat

Ostatní vandalismus se týká vandalismu, který nezapadá do výše uvedených kategorií. Týká se přesunutí stránky na špatný název, vulgarismy a další.

Oddíl 2: Co s vandalismem?Editovat

Řešení vandalismu může být obtížné, ale existuje několik kroků jak postupovat.

Krok 1: Vracení vandalismuEditovat

Předtím, než uděláte cokoliv jiného, ujistěte se, že úprava je skutečně vandalismus. Nezapomeňte zkontrolovat historii stránky (stiskněte "h" při pohledu na článek, nebo klepněte na tlačítko v horní části stránky), a porovnejte některé z posledních úprav, naleznete úpravý, které stránku zpustošili. Jakmile narazíte na vandalismus, v historii článku odstraňte editaci, nebo ji vráťte zpět.

Pokud si nejste jisti, zda jste odstranili vandalismus, zeptejte se admina. Seznam adminů naleznete ve speciálních stránkách.

Krok 2: Upozornění pro uživatele nebo IP adresuEditovat

Jakmile budete odstraníte špatnou úpravu, přejděte na diskusní stránku uživatele, nebo IP adresy, z které pochází tato úprava. V některých případech je možné že vandalismus byl pouze chyba, omyl na straně uživatele, takže jakmile necháte na jejich diskusní stránce zdvořilý vzkaz, ve kterém je upozorníte na to, co udělali, a aby to nedělali znovu. Pokud si přejete, můžete použít varovné šablony, určitě si přečtěte stránku před použitím šablony. Všichni vandalové dostanou tři varování:

{{warn1|<page vandalized>}}~~~~
{{warn2|<page vandalized>}}~~~~
{{warn3|<page vandalized>|~~~~}}

Pokud některý uživatel dostal tři varování, systém okamžitě upozorní správce wiki.

Krok 3: Blokování uživatele nebo IP adresyEditovat

Pokud uživatel nebo IP adresa nadále ničí stránky, bude mu zablokována možnost editace. Níže uvedená tabulka ukazuje "zločin" a "trest".

Útok typu Varování 1. blokování 2. blokování 3. blokování 4. blokování
Spam Ano 1 Den 1 týden 1 měsíc 1 rok
Vulgarismy Ano 2 hodiny 1 den 3 dny 1 týden
Odstranění Ano 1 Den 1 týden 1 měsíc 1 rok
Přesunutí stránky na špatný název Ano 1 den 1 týden 1 měsíc 1 rok
Vydávání se za jiného uživatele Ano 1 měsíc 1 měsíc 1 rok -
Nevhodné uživatelské jméno Ne Neurčitá - - -
Explicitní sprostá slova / rasismus Ano 1 týden 1 měsíc 5 měsíců -
Nahrávání nevhodných obrázků Ano 1 den 1 týden 1 měsíc 1 rok

V síti Wikia

Náhodná Wiki